התקשרו אלינו: 03-7444577

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התקשרו אלינו: 03-6780586

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה אשפוז כפוי

אשפוז כפוי

אנחנו חיים בחברה שלצערנו הרב מתבצעות בה לא מעט עבירות אלימות, וחלקן מאוד קשות. עם זאת, מתוך אותם מקרים שבהם אנשים פוגעים אחד בשני בכוונה תחילה, יש גם מקרים שבהם לא ברור האם הנאשם היה שפוי בעת ביצוע העבירה. האם הוא בכלל כשיר לעמוד לדין? ומה מצבו הנפשי? כל השאלות האלה עומדות בפני בית המשפט כאשר הוא צריך להחליט מה לעשות וכיצד להתמודד עם תיק מסוים. במקרים כאלה לא פעם מחליט בית המשפט על אשפוז כפוי. המטרה של האשפוז הכפוי היא, לפני הכול, להצליח לאבחן את הנאשם. האם הוא בכלל יודע מה הוא עשה והאם הוא מביע על כך חרטה? מדובר אומנם על מקרים קיצוניים, אך מקרים כאלה בהחלט קורים. לכן חשוב לדעת שיש כזה דבר אשפוז כפוי ומי שאחראי לקבל החלטה כזאת הוא כמובן בית המשפט. 

איך מתנהל אשפוז כפוי? 

ברוב המקרים אותו אדם שביצע עבירה יגיע מרצונו החופשי או בכפייה אל אחד מהמקומות שבהם הוא מבצעים אשפוז בכפייה. המקומות האלה בישראל הם,: 

  • המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבאנל 
  • מרכז לבריאות הנפש גהה 
  • מרכז לבריאות הנפש שלוותה 
  • מרכז לבריאות הנפש פרדסיה ועוד

הדבר הראשון שקורה במהלך אשפוז כפוי כזה הוא קודם כל בדיקה. הרעיון הוא להבין מה באמת מצבו של האדם. אם אכן יתברר שהוא לא בקו השפיות, בהחלט יכול להיות שבסופו של דבר זה מה שיוחלט גם בבית המשפט. כלומר, הוא לא יהיה כשיר בכלל לעמוד לדין ואי אפשר יהיה לשפוט אותו. עם זאת, חשוב להבין שזה לא המקרה הנפוץ ביותר. הרבה פעמים מתבצעות בדיקות כדי להבין מה מצבו הבריאות של הנאשם אך לא תמיד הוא אכן יהיה מוגדר בסופו של דבר כלא שפוי. 

החשיבות של בחירת עורך דין מתאים 

האשפוז הכפוי הוא לא עניין של מה בכך. בין אם זה כולל רק בדיקות נפשיות ובין אם זה כולל, בהמשך, גם אשפוז לתקופה ממושכת. מדובר על הליכים משפטיים מאוד מורכבים ורגישים. לכן, במידה וגם אתם נתקלים בבעיה כזאת ואתם רוצים לעזור לאדם שקרוב אליכם, חשוב שתבינו: הוא צריך עורך דין. ללא עורך דין שיש לו ידע ומומחיות בתחום של אשפוז בכפייה עלול מאוד להיות שהזכויות של אותו נאשם לא תישמרנה. צריך שיהיה אדם מקצועי שיוכל לעזור לו להגן על הזכויות שלו. לכן נשאלת השאלה: לאיזה עורך דין כדאי לפנות? חשוב להבין שיש הרבה עורכי דין שעובדים בתחום הזה אך רק חלק מהם עושים עבודה באמת טובה. לכן טוב תעשו אם תבדקו את הדברים ותפנו רק אל עו"ד שבאמת מכיר את תחום האשפוז הכפוי. כך תוכלו להיות בטוחים שהאדם הנאשם שאתם רוצים לעזור לו באמת יקבל מעטפת שלמה של שירותים. 

שיתוף:

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

חיפוש

צריכים שירותי קידום ושיווק באינטרנט לעסק? כן? השאירו פרטים!