התקשרו אלינו: 03-7444577

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התקשרו אלינו: 03-6780586

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שרציתם לדעת על ברית יצחק

ברית יצחק

כפי שכולנו יודעים, בכל דת יש לא מעט טקסים עתיקי יומין. כך קורה גם ביהדות, ואחד מהטקסים המרגשים והחשובים הוא הטקס שעונה לשם ברית יצחק. מדובר למעשה על טקס מיוחד שחוגגים בלילה שלפני ברית המילה. חשוב לדעת שרק חלק מקהילות היהדות חוגגות את הטקס הזה, ובעיקר אלה השייכות לעדות המזרח. בברית יצחק הדגש הוא על סוג של לימוד ושיח סביב הנושא המיוחד של ברית המילה. מקורו, כפי שכולנו יודעים, בסיפורים ומדרשים על ברית מילתו של יצחק אבינו, ואין ספק שהטקס הזה מעניין ומרגש במיוחד. לכן, במידה וגם אתם עומדים להפוך להורים לבן בכור בקרוב, טבעי שתרצו לערוך טקס כזה וגם לדעת עליו כל מה שאפשר. 

ברית יצחק – מה באמת עושים במהלך הטקס?

זה לא משנה אם יצא לכם לקחת חלק בעבר בברית יצחק של תינוק כלשהו או לא. מה שבטוח זה שאם אתם חושבים לעשות טקס כזה, כדאי שתדעו לגביו פרטים שונים. אחת מהשאלות שתמיד חוזרות על עצמן בהקשר של טקס כמו ברית יצחק, היא מה באמת עושים בטקס ואיך הוא נראה. מתקיימות במהלך הטקס מספר פעילויות, כמו: 

  • לימוד – במהלך הלילה הקסום הזה מתכנסים קרובי משפחה וחברים בבית התינוק כדי ללמוד יחד קטעים מיוחדים מספר הזוהר. בנוסף, המתכנסים לומדים גם ספורים ומדרשים הקשורים כולם לטקס ברית המילה ולחשיבות שלו. 
  • סיפורים – בדרך כלל במהלך הטקס מספרים גם סיפורים על ברית מילה של אבות ודורות קודמים. מדברים על קדושת המצווה החשובה הזאת ועל מקומה ביהדות. 
  • אווירה ייחודית וחגיגית – הטקס הזה מיוחד כיוון שהוא כולל התרגשות גדולה ואווירה חגיגית במיוחד. נהוג לשתות במהלך הטקס יין וגם לשאת ברכות שונות. 

לכן אין ספק שגם במקרה שלכם טקס כזה יכול להיות מרגש ובעל משמעות רבה. 

למה בעצם עושים את הטקס? 

עדיין חסרים לכם פרטים ולא ברור למה כל כך הרבה קהילות יהודיות מקפידות על ברית יצחק? כדאי לדעת שיש לכך כמה סיבות. ראשית, יש כאן חיבור מאוד עמוק למסורת, ושנית, יש כאן סוג של הגנה רוחנית. יש אמונה הגורסת כי לימוד התורה בלילה שלפני ברית המילה יוצר מעין מגן רוחני על התינוק. בנוסף, בברית יצחק אנחנו זוכים גם לחזק את הקשר המשפחתי ולכן ברור מדוע גם במובן הזה מדובר על יתרון גדול. רוצים לקרוא עוד על הטקס? להזמין את המוהל הטוב ביותר, שהוא גם ד"ר מומחה שיוכל להבטיח שהכול יתבצע בצורה מושלמת מבחינה כירורגית? אל ד"ר בנימיני – אודות ברית יצחק זו הכתובת הנכונה. ברית המילה, בלי קשר לשאלה עד כמה אתם קרובים ליהדות ולמסורת, זה טקס בסופו של דבר מאחד את כולנו. לכן כדאי להתעמק בו, להכיר אותו ולבחור את המוהל הנכון לביצועו.

שיתוף:

עוד מאמרים בנושא

לקוחות ממליצים

חיפוש

צריכים שירותי קידום ושיווק באינטרנט לעסק? כן? השאירו פרטים!